From Paris with Love [2010]


 
            Săptămâna trecută am revăzut un film care, la vremea când a apărut, mi-a plăcut tare mult şi despre care mă aşteptam ca mai multă lume să aibă o părere foarte bună. Aparent, conform userilor de pe IMDb, filmul nu merită nici măcar să treacă de pragul notei 7, deşi, personal, consider că întruneşte cam toate cerinţele unui film de acţiune bun, fapt care mi s-a confirmat când l-am văzut a doua oară: am râs exact la aceleaşi faze, am fost tensionată în aceleaşi momente cruciale şi am fost la fel de tristă la final, deşi ştiam exact ce o să se întâmple. Mă rog, ca să nu mai lungim discuţia inutil, vorbim azi despre „From Paris with Love”.


            First thing’s first: cast-ul. Deşi avem doar două capete de afiş, în persoana marelui John Travolta, respectiv a promiţătorului Jonathan Rhys Meyers (pe care l-am văzut în „Match Point”, unul din filmele mele preferate şi care intră în top 10), pot spune cu certitudine că restul actorilor nici nu mai contează. Cu toate astea, să-i menţionez şi pe Kasia Smutniak şi Richard Durden, deşi recunosc că nu i-am mai văzut în niciun film până acum. Dar să revenim la duo-ul Travolta – Rhys Meyers, a căror chimie (nu, cuvântul ăsta nu se aplică doar cuplurilor) este vizibilă din primele secunde, mai ales că personajele sunt total opuse ca şi caracter, însă complementare ca mentalitate. Cât despre regizor, cred că e suficient să menţionez că lui Pierre Morel îi aparţin „Taken” şi „Banlieue 13” („District B13”).

            Cât despre poveste... Ce-i drept, per ansamblu nu e originală, în sensul că filme cu terorişti şi carteluri de droguri s-au mai făcut şi se vor mai face până la sfârşitul timpului sau al artei cinematografice (whichever comes first), dar sunt extraordinar de multe aspecte care diferenţiază filmul ăsta de pleiada de producţii americane mai mult sau mai puţin banale şi previzibile. În primul rând, acţiunea nu se mai desfăşoară în State (slavă Domnului!), ci în Paris, iar personajul lui Rhys Meyers nu este foarte familiarizat cu lumea spionajului şi contraspionajului, dat fiind că job-ul lui este acela de asistent al ambasadorului american în Franţa cu aspiraţii de a creşte în rang în cadrul NSA. Iar când se trezeşte pe cap cu un partener cu metode deloc ortodoxe (în persoana lui Travolta), totul o ia razna. Pe deauspra, mai avem şi puţin romantism şi tone de umor, ceea ce face ca filmul să iasă puţin din categoria standard a filmelor de acţiune.

            Cu toate astea, avem toate ingredientele necesare genului, şi anume împuşcături, droguri, urmăriri de maşini, răsturnări total imprevizibile de situaţie, explozii, terorism şi un final dramatic şi cu totul neaşteptat. Bine, e drept că ultima scenă nu e în totalitate inspirată, dar se putea şi mai rău. În plus, toate rasele sunt reprezentate într-un fel sau altul în film, deci bilă albă pentru lipsa de discriminare. Cert este că scenariul a fost bine gândit şi condensat perfect în 92 de minute, nici mai mult, nici mai puţin, pentru că am văzut o grămadă de filme de genul ăsta lungite mult prea mult. All in all, e un film care are de toate, aşa că, DE VĂZUT !! :)


OBSERVAŢII

Notă IMDb: 6.4
Notă personală: 7.5
Cast: L-am văzut pe Travolta în multe roluri, care mai de care mai diferite, dar într-un rol ca cel din filmul ăsta nu l-am mai văzut niciodată, mai ales că înfăţişarea e cu totul alta (nu vreau să detaliez, plăcerea de a descoperi ce schimbări fizice a întreprins pentru rolul ăsta e nepreţuită).
Plot: Bine pus la punct, pertinent, fără găuri, netras de păr. Ce să zic, numai plusuri, mai ales că pe undeva pe la jumătatea filmului afli o chestie bizară care ţi se explică înspre sfârşit şi care chiar îţi dărâmă tot universul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu