Hotel Transylvania [2012]

 
            Tot din categoria „animaţie” face parte şi următorul film, deşi mărturisesc că l-am aşteptat cu multă nerăbdare şi că reacţia mea de la final nu a fost una prea pozitivă. Poate că, pe undeva, mă aşteptam ca marele Genndy Tartakovsky (cel „responsabil” de „Dexter’s Laboratory” şi „Powerpuff Girls”, fără echivoc desenele mele preferate) să facă o animaţie mult mai bună decât ce-a ieşit. Unde mai pui că, din nefericire, se vede că nu aparţine nici Disney, nici Pixar, nici Dreamworks... Mă rog, să trecem la treabă şi vorbim azi despre „Hotel Transylvania”.

            Dacă e să mă refer la „cast”, nu am ce comenta, pentru că vocile aparţin unei multitudini de actori şi vedete, în general, relativ cunoscute. Ca să fiu mai exactă, îi avem pe Adam Sandler (dacă n-aş fi ştiut că e el nu i-aş fi recunoscut vocea; poate din cauza accentului nu chiar forţat, dar destul de deosebit), Andy Samberg, Selena Gomez, Kevin James, Fran Drescher (una din vocile pe care eu le consider cu adevărat unice), Steve Buscemi, David Spade, Cee-Lo Green şi aşa mai departe. Deci, până aici, reţeta unei animaţii de succes e respectată cu sfinţenie. Din nefericire, nu e de ajuns să ai voci bune.

            Filmul, ca poveste, este cel mult mediocru, în sensul că ideea principală (sau ideile) au fost folosite şi răsfolosite de o mie de ori. Am mai văzut (sau am citit despre) taţi care îşi cresc copiii singuri şi sunt prea protectori şi recurg uneori la minciuni doar pentru a avea grijă de progeniturile lor. Am mai văzut şi dragoste la prima vedere, şi idila oarecum nepotrivită, şi fuga până la aeroport după protagonist şi aşa mai departe. Ca să trec în revistă şi plot-ul, e vorba despre Contele Dracula, care construieşte un hotel (de aici şi numele filmului) pentru toţi monştrii, o oază de linişte şi relaxare departe de oameni, despre care se spune în film că sunt adevăraţii monştri (nu-i prea departe de adevăr ideea). Şi BUM, la final, Dracula renunţă la toate convingerile lui... Da, o altă chestie pe care am mai văzut-o până acum.

            Mă rog, ca să nu pară că filmul are numai minusuri, pentru că nu e chiar aşa, trebuie să recunosc că deşi povestea e ca oricare alta, micile detalii pe care s-a insistat aproape cu religiozitate sunt perfecte. Deci, deşi, per ansamblu, nu e nimic nou, o privire atentă la micile amănunte te face să uiţi că filmul e atât de previzibil de poţi să aţipeşti 15 minute şi când te trezeşti, realizezi că n-ai pierdut mare lucru. Un alt plus – coloana sonoră foarte modernă, în sensul că melodiile de pe fundal sunt de ultimă oră. Cu umorul n-a stat filmul extraordinar de bine, adică nu-ţi curg lacrimile de atâta râs, dar nici nu pot spune că glumele au fost seci. În concluzie, în lipsă de altceva de făcut cu 90 de minute libere, DE CE NU ? :)


OBSERVAŢII

Notă IMDb: 7.1
Notă personală: 6.0
Plot: Din nefericire, toate ramificaţiile lui mai mult sau mai puţin esenţiale sunt redări ale aceloraşi clişee din filmele holywoodiene. Deşi ideea unui hotel în care se strâng toate creaturile supranaturale este destul de bună, îţi cam pierzi interesul după primele 20 de minute. Aşa cum am mai zis, doar micile detalii gândite şi executate foarte bine mai compensează din banalitatea poveştii.
Coloană sonoră: Deşi am apreciat faptul că melodiile sunt ultra-moderne, eu una nu prea mă omor după LMFAO – Sexy and I Know It, aşa că aş da o bilă neagră pentru lipsa de inspiraţie când a venit vorba de a alege o melodie reprezentativă.
Memorabil: Dracula observă că în avion se rulează „Twilight” (nu mai dau detalii suplimentare) şi remarcă dezamăgit: „This is how we’re represented. Unbelievable!”.

2 comentarii:

  1. Pai daca e cu Adam Sandler explica multe :) O animatie cu un subiect mai putin banal este 9 (2009) si aici e link-ul IMDb http://www.imdb.com/title/tt0472033/?ref_=fn_al_tt_1

    RăspundețiȘtergere
  2. Watchlist-ul meu de pe IMDb e lung cat o zi de post, iar 9 e pe el :) Auzisem si de "Ronal the Barbarian" ca ar fi bun, tot animatie, dar daneza... Urmeaza sa vad ce-i de capul lui... Cat despre Adam Sandler, da, dezamagitoare performantele lui din ultimii 5-6 ani :P

    RăspundețiȘtergere