Peacock [2010]



             
            De obicei trec cel puţin 12 ore între vizionarea filmului şi scrierea review-ului, dar de data asta au trecut doar 17 min, pe ceas. Ideea acestui micro-preambul e că filmul mi-a plăcut tare mult şi că încerc să scriu cât timp impresiile şi reacţiile sunt încă ultra-proaspete. În altă ordine de idei, se pare că în ultima perioadă eu şi IMDb-ul ne-am sincronizat mai puţin decât de obicei, dat fiind că tocmai ce am văzut un film cotat mult sub nivelul său şi măcar de ar fi singurul sau barem printre puţinele. Dar nu, urmează să mai scriu despre un film subevaluat cât de curând. Până una alta, însă, o să vorbesc despre „Peacock”.


            Filmul ăsta e cel în care Cillian Murphy face, dacă nu rolul vieţii sale, atunci unul dintre cele mai bune de până acum; eu zic să uităm de „Inception”, de „Sunshine”, de „In Time” şi chiar de trilogia Batman a lui Christopher Nolan, pentru că în filmuleţul ăsta regizat de un novice, un anume Michael Lander, Cillian Murphy face un dublu rol de excepţie. Ca să termin cu cast-ul, îi mai avem pe Ellen Page (o să dau doar două exemple, „Juno” şi, din nou, „Inception”), Susan Sarandon (care, cred eu, nu mai are nevoie de nicio prezentare) şi Keith Carradine (pe care l-am văzut de curând în „Cowboys and Aliens”).

            Şi acum că am terminat cu cast-ul, să trecem la poveste. Varianta foarte pe scurt este că un tren deraiază şi se opreşte în curtea protagonistului, ceea ce determină o serie de întâmplări care mai de care mai bizare şi mai greu de interconectat, până în momentul în care realizezi că două dintre personaje sunt, de fapt, unul singur, iar aceste două personaje sunt o femeie şi un bărbat. Şi de aici încep speculaţiile: o fi travestit, o avea dublă personalitate, care e aia dominantă, o fi având tendinţe homosexuale reprimate şi aşa mai departe. Unde mai pui că personajul principal, pe numele lui masculin John Skillpa şi pe cel feminin Emma Skillpa, a şi avut o copilărie şi o adolescenţă tulbure din cauza comportamentului mamei sale, ceea ce l-a transformat într-un bărbat labil psihic şi emoţional, anxios şi nesigur pe el, mai ales după moartea acesteia.

            Cert e că pe măsură ce povestea progresează (culmea, condensată perfect tot în 90 de minute; deci, se poate şi fără scene de umplutură), apar din ce în ce mai multe elemente disruptive, astfel încât se ajunge la o adevărată confruntare, mai mult sau mai puţin directă, între Emma şi John, pe fondul unei relaţii mai vechi ale lui John şi al presiunilor de ordin politic de la nivel local. Oricum, povestea este foarte bine gândită, originală, chiar, dacă luăm în calcul anumite detalii care, în combinaţie, au un efect şi mai puternic de mister. Iar Cillian Murphy, deşi recunosc că, până acum, nu mi-a inspirat prea multe, a sărit brusc din categoria actorilor de mâna a doua în cea de categoria întâi, cel puţin pentru mine, mai ales pentru că a fost în stare să exprime perfect toată lupta din interiorul personajului, toată angoasa şi toată neliniştea. În concluzie, DE VĂZUT !! :)


OBSERVAŢII

Notă IMDb: 6.1
Notă personală: 7.4
Cast: Mi-a plăcut Susan Sarandon (ca întotdeauna, de altfel), mi-a plăcut Cillian Murphy, cum am mai zis, mai ales pentru că l-am văzut într-un rol psihologic excepţional pe care l-a jucat desăvârşit şi mi-a plăcut şi Ellen Page, pentru că am văzut-o într-un alt fel de rol decât până acum şi culmea, i s-a potrivit.
Titlu: Personal aş fi ales un alt titlu pentru film, dat fiind că Peacock este numele orăşelului din Nebraska unde are loc toată povestea şi în rest, nicio altă legătură cu nimic. Nici la nivel metaforic nu găsesc vreo altă interpretare şi de asta mi se pare puţin neinspirat.
Plot: Evident, nu 100% original (nu prea cred că există aşa ceva), dar deosebit de restul filmelor de genul ăsta prin combinaţia de elemente psihologice care îţi demonstrează fără echivoc că protagonistul e pierdut definitiv. Deşi speri tot filmul că, la un moment dat, o să se întâmple ceva definitoriu, la final realizezi că povestea a ajuns exact de unde plecase.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu