Tocmai am (re)văzut unul dintre cele
mai proaste filme făcute vreodată la Hollywood. Bine, e mult spus „film”;
„basm” e mai aproape de adevăr, că doar un copil de grădiniţă ar putea fi
impresionat de minunea asta de sequel
care nu face decât să distrugă o franciză şi aşa nu prea interesantă. Vorbesc
despre un film a cărui poveste e cusută nu cu aţă albă, ci roşie. Un roşu
aprins care se vede al naibii de tare. Mă rog, subiectul propoziţiei e „The Fast and the Furious: Tokyo
Drift”.
Nici nu ştiu cu ce se încep. Despre
cast nu am ce să spun, la propriu, pentru că nu îi cunosc pe actori, dat fiind
că sunt aproape toţi iluştri anonimi. Spun aproape pentru că în film apar şi Bow Wow (da, nepotul lui Snoop
Dogg, care a decis că rappereala nu e suficientă şi că poate încerca şi
actoria… Mă rog, a fost destul de natural în film în rolul unui băieţaş de
cartier – deşi acţiunea se petrece în Tokyo; dar asta e viaţa lui, de fapt, aşa
că nu-i pot lăuda veleităţile de actor) şi foarte puţin la final (adică
aproximativ 1 minut) Vin Diesel.
În rest, din cast mai fac parte Lucas
Black, Nathalie Kelley, Sung Kang sau Brian Tee (cum am zis, iluştri
anonimi).
Cât despre plot, simplu şi
previzibil. Băieţaşul sigur pe el din Alabama ajunge să se mute în Japonia, la
tatăl său, pentru a evita închisoarea şi toate astea pentru că nu se poate
abţine să nu rupă în cinşpe orice maşină pe care o are participând la curse
improvizate pentru a-şi demonstra abilităţile. Şi când ajunge în Japonia, brusc
intră într-un cerc dubios de semi-interlopi pasionaţi de maşini, curse şi
drift-uri. Bla! Şi de aici încep clişeele. Bine, ele apar de la începutul
filmului, dar în Tokyo se întâmplă tot. Avem de toate: mafie, maşini, o idilă relativ
imposibilă (dar în filmele americane, imposibilul devine posibil), curse de
maşini, drift-uri, maşini, curse de maşini, urmăriri cu maşini, accidente
soldate cu victime şi morţi şi deznodământul: încă o cursă de maşini.
Filmul e atât de previzibil de te ia
durerea de cap şi plictiseala din primele 10 minute. Pe deasupra, e presărat cu
pastiluţe de înţelepciune japoneză şi aforisme atât de profunde încât începi
inevitabil să caşti. Singurele chestii mai breze din film sunt în număr de
două, şi anume montajul bine făcut (trecerile de la un cadru la altul sunt
foarte inspirate în majoritatea cazurilor) şi coloana sonoră. Nu că ar fi
melodiile prea bune, dar măcar erau de ultimă oră în 2006, când a ieşit filmul.
Recunosc că şi acum îmi place cvasi-melodia celor de la Teriyaki Boyz… Presupun
că se cheamă tot „Tokyo
Drift”, deşi nu garantez. În concluzie, filmul ăsta e o adevărată pierdere
de vreme şi de bani pentru cei care l-au creat, sperând să mai stoarcă ceva
dintr-o franciză care oricum nu a dat pe spate prea multă lume. Deci, MAI BINE
NU !! :)
OBSERVAŢII
Notă IMDb: 5.7
Notă personală: 4.0 (cu indulgenţă)
Plot: Banal, lipsit de esenţă, previzibil până la cer şi înapoi şi pur şi
simplu, plictisitor. Mai mult de atât nu am ce să spun.
Coloană sonoră: Din nou, apreciez că melodiile folosite au fost
moderne la vremea lor şi că, într-adevăr, se potrivesc cu atmosfera filmului.
Măcar atât, că ele în sine sunt vai de capul lor majoritatea.
Imagine: Trecerile de la un cadru la altul sunt foarte reuşite, un aspect pe care
l-am lăudat şi la „Stay”.
Cred că e singurul plus al filmului. Ah, da, şi imaginile din Tokyo sunt foarte
drăguţe. Măcar pentru atât e ok de văzut filmul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu