The Holiday [2006]


             
             Dat fiind că ieri a fost 1 ianuarie, ceea ce înseamnă că cine n-a avut parte de petreceri prelungite şi-a petrecut, probabil, cea mai mare parte a zilei lenevind în pat, făcând şi eu acelaşi lucru (anul ăsta petrecerea mea a fost de o singură noapte) am văzut la HBO un film pe care l-am tot ratat până acum, mai mult sau mai puţin intenţionat. Ieri, însă, nu m-am mai împotrivit destinului şi m-am uitat la el şi culmea, n-a fost rău deloc. Introducing… „The Holiday”!!


            Recunosc că nu prea ştiu cu ce să încep. De cast nu pot să mă leg prea mult, în mare parte pentru că cei patru actori din rolurile principale sunt arhicunoscuţi. Totuşi, să-i trecem în revistă, într-o ordine pur aleatorie: Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law şi Jack Black (ultimul nu e chiar preferatul meu). Aşa, am terminat şi cu asta. Ideea filmului nu e una complet nouă, însă e destul de bine pusă în scenă şi se învârte în jurul vieţilor amoroase ale protagonistelor, care, în căutarea unei evadări, fie ea şi temporară, decid să facă schimb de case timp de 2 săptămâni în perioada sărbătorilor de iarnă (locaţiile fiind Los Angeles şi Londra) şi fiecare din ele cunoaşte câte un bărbat care le schimbă radical vieţile. Ştiu că până acum sună a clişeu, dar nu e chiar aşa.

            În primul rând, toţi cei 4 îşi fac treaba bine, inclusiv Jack Black, despre care mi-am schimbat părerea după ce l-am văzut în filmul ăsta. Nu contest că omul e foarte natural şi că i se potrivesc filmele de comedie, dar aici parcă l-am văzut într-o altă lumină. M-am topit după accentul (natural) britanic al lui Kate Winslet, am şi plâns (foarte puţin, jur!!), am râs unde a fost cazul, că filmul nu a fost în totalitate o siropoşenie tristă şi aşa mai departe. Mi-a plăcut foarte mult faptul că nu a existat simetria aia tipică a filmelor de genul ăsta, în sensul că au existat diferenţe vizibile între cele două protagoniste ca şi temperament, între reacţiile lor odată ajunse la destinaţie, chiar şi în ceea ce priveşte modul în care şi-au petrecut timpul liber de-a lungul celor două săptămâni.

            În plus, plot-ul secundar din L.A. a fost foarte emoţionant, centrat pe un bătrânel singur care fusese scenarist în epoca de glorie a Hollywood-ului, iar cel din Londra a devenit trist odată cu dezvăluirea unui detaliu destul de semnificativ, însă nu o să spun despre ce e vorba. Iar finalul a fost… cald. Aşa, ca de sărbători. Cu alte cuvinte, da, DE VĂZUT în zilele în care vreţi ceva light !! :)


OBSERVAŢII

Notă IMDb: 6.8
Notă personală: 7.0
Cast: Repet, Jack Black a crescut în ochii mei, în sensul că îl văd cu uşurinţă jucând în mai multe comedii romantice, iar Kate Winslet şi Jude Law mi s-au părut foarte expresivi. Cameron Diaz a fost spumoasă ca de obicei.
Plot: Deşi ideea filmului pare a fi un clişeu, micile detalii care alcătuiesc povestea sunt foarte bine gândite şi estompează mult din previzibilitatea filmului.
Prezentare: Nu ştiu dacă a fost ideea regizorului, şi anume Nancy Meyers (eu am văzut „What Women Want”, însă am ratat până acum „Something’s Gotta Give”), dar jur că posterele oficiale ale filmelor la care a lucrat ea sunt trase la indigo. Mă rog, cu titlul şi numele actorilor schimbate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu