Aseară am revăzut pe HBO Comedy un film pe
care la vremea lui l-am aşteptat destul de mult şi despre care, deşi nu pot
spune că m-a dat cu totul pe spate şi că n-am mai văzut aşa ceva în viaţa mea,
pot spune în schimb că a fost o punere în scenă plăcută, dezinvoltă şi relativ
realistă a unei idei folosite şi răsfolosite de-a lungul timpului în industria
cinematografică. În plus, naturaleţea şi chimia dintre protagonişti (ce limbaj
de lemn!), precum şi plot-ul foarte bine structurat şi fără găuri estompează
senzaţia de deja-vu legată de scenariu, aşa că, la final, nu cred că veţi spune
că a fost o pierdere de timp. Vorbim azi despre „Friends with Benefits”.
Ca să închei cu comparaţiile cu alte
filme din acelaşi gen, şi anume „comedie romantică”, vreau doar să spun că
dintre „No Strings
Attached” (cel cu Ashton Kutcher şi Natalie Portman)
şi filmul ăsta, îl aleg pe cel de-al doilea, în mare parte pentru că nu a fost
atât de siropos şi de lacrimogen (la propriu), deşi scene emoţionante au
existat şi aici. Dar să fim metodici şi să începem cu cast-ul. Rolurile
principale, Dylan şi Jamie, sunt jucate de Justin Timberlake
(pe care l-am mai văzut în „The
Social Network” şi „In Time”
şi pot să spun că sunt încântată de abilităţile lui actoriceşti) şi de Mila Kunis (Jackie
din „That 70’s Show” şi cred
că e suficient). De asemenea, îi mai avem pe Patricia Clarkson
şi Woody Harrelson,
ambii în roluri relativ excentrice pe care le creează în mod genial: ea de mamă
încă libertină, el de homosexual foarte „la vedere”. Dau câte un exemplu pentru
fiecare: „Shutter Island”,
respectiv „Natural Born Killers”.
Plus două apariţii fulgerătoare din partea Emmei Stone şi a lui Andy Samberg şi un
cameo mai prelungit din partea lui Shaun White (dublu campion
olimpic la snowboard).
Până aici, totul sună foarte bine.
Eh, povestea, cum am mai zis, nu e deloc nouă. E vorba despre doi oameni care
decid că nu mai vor relaţii şi sentimente şi angajamente şi preferă, în schimb,
o relaţie strict sexuală care, evident, ajunge să se tranforme în altceva până
la final, cu tot cu obstacolele de rigoare survenite pe parcursul poveştii. Şi
cam atât, cu final fericit, bineînţeles. Ceea ce face, însă, filmul, să fie
deosebit rezidă în cu totul alte elemente, cum ar fi: chimia dintre
protagonişti (mă repet, ştiu), naturaleţea cu care joacă, inclusiv în scenele
mai fierbinţi, povestea (secundară) a tatălui lui Dylan care suferă de
Alzheimer şi care e cu adevărat impresionantă, umorul autentic, uşurinţa cu
care curg cele 109 minute, şi aşa mai departe.
Mai mult, şi o să dedic un întreg
paragraf acestui lucru, mi-a plăcut tare mult ideea de intertextualitate dusă
până la extrem, ceea ce face ca filmul să fie ancorat în modernitate şi ca
spectatorii să poată empatiza mai bine cu personajele. De exemplu, avem referiri
la filme („Pretty
Woman” sau „The
Ugly Truth”), la actori (George Clooney sau Katherine Heigl)
sau la artişti (John Mayer
sau Kris Kross – dau
ca exemplu melodiile lor cele mai cunoscute). În plus, melodia temă a filmului
este „Closing Time” a
celor de la Semisonic, care este absolut genială. Filmul e o combinaţie reuşită
de umor, sentimentalism şi realism, aşa că, DE CE NU? :)
OBSERVAŢII
Notă IMDb: 6.6
Notă personală: 7.0
Cast: Reiau pentru a mia oară (de fapt, e doar a treia) faptul că Justin
Timberlake pare să aibă un oarece talent nativ pentru actorie, în sensul că
nimic nu pare forţat, iar uşurinţa interacţiunilor dintre el şi Mila Kunis se
vede de la o poştă. Probabil s-au amuzat enorm de mult la filmări.
Plot: Deşi ideea filmului e veche şi probabil că a fost folosită de multe ori
până acum în diverse ecranizări care încearcă să surprindă complexitatea
relaţiilor interumane, aici sunt milioane de mici detalii care îţi distrag
constant atenţia de la faptul că ştii foarte clar ce o să urmeze şi cum o să se
termine filmul.
Coloană sonoră: 10+, mai ales pentru flash mob-ul
care dansează pe „New
York, New York” a lui Frank Sinatra şi pentru „Hey, Soul Sister” a celor
de la Train pe care „curg” credit-urile
de final.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu