Loft [2010]



 
            Acum două seri am văzut pe HBO sau pe Cinemax (nu că ar fi foarte relevant unde anume) un alt film european care mi-a plăcut tare mult şi nu spun asta doar pentru că sunt eu fan înrăit, ci pentru că filmul este cu adevărat bun, ceea ce mă face să-l recomand cu înflăcărare. Exagerez puţin. Mă rog, e vorba de un film olandez care îţi menţine interesul treaz din minutul 1 până în minutul 108, care te face să-ţi pui constant întrebări şi care îţi oferă un deznodământ la care chiar nu te aşteptai. Cred că am spus destule, aşa că o să mă opresc momentan aici, nu înainte de a vă spune, însă, titlul filmului: „Loft”, şi în olandeză, şi în engleză.


            Şi acum să trecem la cast. O să încerc să menţionez doar actorii din rolurile principale, să zic aşa, deşi filmul abundă de personaje şi toate sunt importante şi relevante pentru continuitatea firului narativ. Eu aleg să-i prezint pe cei cinci actori în jurul cărora se învârte toată povestea, şi anume: Fedja van Huêt, Barry Atsma, Jeroen van Koningsbrugge, Gijs Naber şi Chico Kenzari. Recunosc că niciunul din ei nu-mi este cunoscut, dar pot să spun cu certitudine că mi-a plăcut naturaleţea lor şi uşurinţa cu care au creat atmosfera specifică unei poveşti „misterioase”.

            Şi că tot am menţionat povestea, să vă spun şi despre ce e vorba: cinci prieteni închiriază o mansardă într-o clădire proiectată de unul dintre ei şi o transformă într-un „cuibuşor de nebunii”, un loc despre care soţiile lor nu ştiu şi în care fiecare din ei îşi poate aduce amanta/amantele, protejaţi fiind de faptul că există doar cinci chei care să permită accesul. Eh, totul se duce de râpă în momentul în care unul din ei găseşte într-o dimineaţă cadavrul unei tinere în pat, evident, ucisă cu sânge rece. Şi de aici încep suspiciunile. Cei cinci se reunesc pentru a da de cap situaţiei şi ajung să se suspecteze unul pe celălalt, deşi toţi neagă că ar fi vinovaţi şi toţi au alibi-uri pentru seara precedentă.

            Mă opresc aici din povestit plot-ul pentru că risc să dau mult prea multe spoilere şi stric tot farmecul filmului. O să vă spun, în schimb, că filmul e genial nu numai prin subiect (care, deşi nu e 100% original, e deosebit prin multitudinea de detalii pe care nu le mai găseşti nicăieri altundeva) ci şi prin abordarea acestuia. Firul narativ nu respectă ordinea cronologică a desfăşurării evenimentelor; dimpotrivă, avem două axe temporale principale, cea a prezentului, în care cei cinci discută în mansardă despre cum să rezolve problema, cea a viitorului, dacă pot să-i spun aşa, în care fiecare din ei este interogat individual de către poliţie, plus nenumărate flashback-uri al căror scop e să furnizeze informaţii suplimentare cu privire la protagonişti şi la evoluţia anterioară a evenimentelor, iar la final, sărim pe o altă axă, în care acţiunea se petrece un an mai târziu – un fel de epilog, dacă vreţi. Per ansamblu, deci, filmul e DE VĂZUT !! :)


OBSERVAŢII

Notă IMDb: 6.8
Notă personală: 7.4
Plot: Mie, personal, îmi plac tare mult puzzle-urile şi tot ce seamănă câtuşi de puţin cu ele, aşa că filmul ăsta a fost perfect pentru gusturile mele. De-a lungul lui m-am întrebat constant cine a fost făptaşul, am speculat de mi-a venit rău (la un moment dat m-am gândit că o fi un complot pus la cale de soţii), iar la final mi-am dat seama că n-aş fi ghicit niciodată ce s-a întâmplat de fapt.
Cast: Rareori vezi filme în care acţiunea să se învârtă în jurul a cinci personaje şi în care fiecare din cei cinci actori să-şi facă treaba în mod excepţional. Evident, fiecare dintre ei reprezintă o tipologie anume de bărbat, redată impecabil de către actori.
             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu