Brickleberry [2012 - ]


             
               Review-ul de azi este dedicat (exclusiv, aş zice eu) celor cărora le plac glumele macabre, fără perdea sau de-a dreptul oripilante. Ştiţi voi, genul de umor care nu e deloc uşor de digerat, dar care pare să câştige din ce în ce mai mulţi „adepţi”. În fine, serialul ăsta – că despre un serial de desene animate e vorba – e un fel de „South Park” şi nu prea (aici protagoniştii sunt adulţi, nu copii), un fel de „Neighbors from Hell” sau „Family Guy” şi nu prea (în centrul acţiunii nu se află o familie), poate un fel de „Ugly Americans”, dacă vreţi. Mă rog, ca să nu lungesc prea mult introducerea, serialul în cauză se numeşte „Brickleberry”.
 
            De data asta o să sar cu totul peste cast pentru că nu am nimic deosebit de menţionat (nicio voce cunoscută, nimic) şi o să trec direct la ideea de bază. Poate că titlul vă sugerează ceva, poate că nu; eu o să vă spun că e numele unui parc naţional imaginar gen Yellowstone (în episodul pilot se şi menţionează că între cele două parcuri există o rivalitate acerbă), iar acţiunea se învârte în jurul micului grup de angajaţi (dacă termenul în engleză e de „ranger”, noi în română am spune „pădurar”), nişte personaje care mai de care mai ciudate şi cu probleme (mentale sau nu) care mai de care mai trăsnite.

            Sunt tentată să vă descriu pe scurt personajele dar o să mă abţin pentru că risc să stric bucuria de a descoperi de unul singur ce naiba se întâmplă. O să vă spun, în schimb, că umorul din serialul ăsta e, pe alocuri, cel puţin dubios. Uite că mi-am dat seama cu ce seamănă, un pic cu „Drawn Together”, pentru cei care îl ştiu. În fine, avem de toate: referinţe sexuale cu duiumul (şi nu doar standard, ci la tot felul de fetişuri), stereotipii culturale şi mai ales rasiale, clişee din toate filmele şi serialele, americane sau nu (inclusiv Albă ca Zăpada, dacă vă vine să credeţi, deşi e destul de subtil), iar imaginile sunt extraordinar de grafice şi uneori chiar scabroase. Cu toate astea, mai ales pentru fanii genului, serialul merită urmărit, mai ales că urmează să iasă şi sezonul doi cât de curând, aşa că, DE CE NU ? :)


OBSERVAŢII

Notă IMDb: 6.1
Notă personală: 7.0
Plot: Impropriu spus plot, pentru că episoadele nu au prea multă legătură unele cu altele, dar în lipsă de alt termen, merge şi ăsta. Fiecare episod tratează un subiect anume făcând apel la un tip de umor care poate părea destul de brutal şi de ofensator pentru unii oameni, însă de cele mai multe ori, adevărul enunţat sub formă de glumă este incontestabil.
Titlu: Nu ştiu dacă asemănarea fonetică dintre cuvântul „Brickleberry” şi termenul „huckleberry” (fructe de pădure tipice continentului nord-american) este pur întâmplătoare, dar eu cred că numele se potriveşte perfect cu ideea unui parc naţional, poate din caua sonorităţii.
           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu