Fallen Art [2004]



(Sztuka spadania)

            Promit că nu mă reprofilez pe scurtmetraje, dar mini-animaţia despre care o să vorbesc azi (da, din nou o animaţie, ştiu!) îmi bântuie memoria de mai bine de 8 ani şi culmea, abia azi mi-am adus aminte de ea în timp ce mă aflam în faţa PC-ului, tocmai ca să am ocazia s-o caut şi s-o „dau şi eu mai departe”, ca să zic aşa. În fine, îi aparţine unui polonez pe nume Tomasz Baginski (am văzut pe IMDb că mai are ceva filmuleţe la activ, trebuie verificat) şi se numeşte „Sztuka spadania” sau, în engleză, „Fallen Art”.

            Ţin să vă spun că titlul e unul dintre cele mai inspirate şi se potriveşte de minune, deşi aş prefera să nu vă spun de ce. O să vă spun, doar, că animaţia are un iz cel puţin macabru, că ideea este originală 100%, dar ciudată şi poate chiar înfricoşătoare în acelaşi timp şi că sunt 6 minute pe care cu siguranţă nu le veţi considera irosite. Încă ceva – şi un mare plus, aş adăuga eu: pe coloana sonoră se aude melodia „Asfalt Tango” a celor de la Fanfare Ciocărlia. Deci, vizionare plăcută!

P.S.: Un premiu BAFTA obţinut în 2006 pentru cea mai bună animaţie scurtă (Best Short Animation)!


Notă IMDb: 7.7
Notă personală: 8.4



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu